Autosurvey.JP HOMEサイトマップお問い合わせFAQ
Autosurvey.JPは、世界の自動車市場の情報提供サイトです。(本サイトは株式会社ユーディーアール(旧ディーアールアイ)が運営しています。)
HOME 市場調査/コンサルティング 提携調査会社 調査レポート ニュース・海外重要トピックス 展示会/イベント リンク集 会社概要 English
市場調査レポートカテゴリ
カーエレクトロニクス
自動車
自動車部品
アフターマーケット
テレマティックス
燃料電池
その他(素材、燃料等)
二輪車市場
機関車・列車
充電設備
電気自動車
燃料電池車
ハイブリッド車
自動車保険
カーセキュリティ
電動バイク
M2M
ロジスティクス
特殊車両
自動車用ロボット
エネルギーハーベスティング
圧縮天然ガス車
コネクテッドカー
自動走行車
自動車技術
車載インフォテイメント
駐車場管理システム
オーディオ
自動車通信技術
 提供サービス
市場調査/
コンサルティング
提携調査会社
調査レポート一覧
ニュース/
海外重要トピックス一覧
展示会/イベント一覧
自動車産業リンク集
会社概要
お知らせ
お問い合わせ/ご注文
   
 
 
   
市場調査報告書
レポートカテゴリー
カーエレクトロニクス 自動車 自動車部品
アフターマーケット テレマティックス 燃料電池
その他(素材、燃料等) 二輪車市場 機関車・列車
充電設備
世界のハイブリッド電気自動車 (HEV) 市場 2015-2019年
Global Hybrid Electric Vehicles (HEVs) Market 2015-2019
■商品番号 irtntr3931 ■出版日 2015-05-01
■出版社 Technavio (Infiniti Research) ■ページ数 86
■図表数 34 ■価格 U$ 2,500
■商品形態 電子媒体    
注:外貨表示の価格は購入申込日のTTSレートで換算し、消費税を加えたものが商品の購入価格になります。
レポート概要
本調査報告書は世界のハイブリッド車市場を分析し、世界のハイブリッド車 (HEV) の日、米、欧州市場について調査し、市場の概要と主な製品、技術動向、ハイブリッド化の区分および地域別の市場規模の推移と予測、主要国別の動向、市場成長要因、制約要因、競合、主要ベンダーの概要について解説しています。
目次

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

03.1 Market Overview

03.2 Product Offerings

04. Market Research Methodology

04.1 Market Research Process

04.2 Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

06.1 Market overview

06.1.1 Powertrain systems mechanism of HEVs cars and their evolution

06.1.2 US insight

06.1.3 Japan insight

06.1.4 Europe insight

06.2 Market size and forecast

06.3 Five Forces Analysis

07. Product Segmentation by Degree of Hybridization

08. Geographical Segmentation

08.1 Global HEVs market by geographical segmentation

08.2 HEVs market in Japan

08.2.1 Japan automotive industry

08.2.2 Market size and forecast

08.3 HEVs market in US

08.3.1 US automotive industry

08.3.2 Market size and forecast

08.4 HEVs market in Europe

08.4.1 European automotive industry

08.4.2 Market size and forecast

09. Buying Criteria

10. Market Growth Drivers

11. Drivers and their Impact

12. Market Challenges

13. Impact of Drivers and Challenges

14. Market Trends

15. Trends and their Impact

16. Vendor Landscape

16.1 Competitive Scenario

16.2 Market vendor analysis 2014

16.2.1 Ford Motor

16.2.2 Honda Motor

16.2.3 Hyundai Motor

16.2.4 Toyota Motor

16.2.5 Volkswagen

16.3 Other prominent vendors

17. Key Vendor Analysis

17.1 Ford Motor

17.1.1 Key facts

17.1.2 Business overview

17.1.3 Business segmentation by revenue 2014

17.1.4 Business segmentation by revenue 2013 and 2014

17.1.5 Geographical segmentation by revenue 2014

17.1.6 Business strategy

17.1.7 Recent developments

17.1.8 SWOT analysis

17.2 Honda Motor

17.2.1 Key facts

17.2.2 Business overview

17.2.3 Business segmentation by revenue 2014

17.2.4 Business segmentation by revenue 2013 and 2014

17.2.5 Geographical segmentation by revenue 2014

17.2.6 Business strategy

17.2.7 Recent developments

17.2.8 SWOT analysis

17.3 Hyundai Motor

17.3.1 Key facts

17.3.2 Business overview

17.3.3 Business segmentation by revenue 2013

17.3.4 Business segmentation by revenue 2013 and 2014

17.3.5 Geographical segmentation by revenue 2013

17.3.6 Business strategy

17.3.7 Recent developments

17.3.8 SWOT analysis

17.4 Toyota

17.4.1 Key facts

17.4.2 Business overview

17.4.3 Business segmentation by revenue 2014

17.4.4 Business segmentation by revenue 2013 and 2014

17.4.5 Geographical segmentation by revenue 2014

17.4.6 Business strategy

17.4.7 Recent developments

17.4.8 SWOT analysis

17.5 Volkswagen

17.5.1 Key facts

17.5.2 Business overview

17.5.3 Brands

17.5.4 Business segmentation by revenue 2014

17.5.5 Global vehicle delivery 2013 and 2014

17.5.6 Geographical segmentation by revenue 2014

17.5.7 Business strategy

17.5.8 Recent developments

17.5.9 SWOT analysis

18. Other Prominent Vendors

18.1 Daimler

18.1.1 Overview

18.1.2 Strength

18.1.3 Geographical segmentation

18.2 General Motors

18.2.1 Overview

18.2.2 Strengths

18.2.3 Product Segmentation

18.3 Mazda Motor

18.3.1 Overview

18.3.2 Major Facilities

18.4 Mitsubishi Motors

18.4.1 Overview

18.4.2 Product Segmentation

18.4.3 Geographical Segmentation

18.5 Nissan Motors

18.5.1 Overview

18.5.2 Strengths

18.5.3 Product Segmentation

19. Other Reports in this Series


List of Exhibits:

Exhibit 1: Market Research Methodology
Exhibit 2: Global historic HEVs sales 2005-2013
Exhibit 3: US historic HEVs sales 2005-2013
Exhibit 4: Japan historic HEVs sales 2005-2013
Exhibit 5: Europe historic HEVs sales 2005-2013
Exhibit 6: Global HEVs market 2014-2019 (units)
Exhibit 7: Electric car power source and carbon emission statistics in different countries
Exhibit 8: Hybrids by functions
Exhibit 9: Global HEVs market by geographical segmentation 2014-2019
Exhibit 10: Production (motor vehicle) type/ manufacturer Jan 2014-Dec 2014
Exhibit 11: Motor vehicle production by manufacturers (by percentage)
Exhibit 12: Export motor vehicle type/manufacturer 2014
Exhibit 13: HEVs market in Japan 2014-2019 (units)
Exhibit 14: HEVs market in US 2014-2019 (units)
Exhibit 15: Top selling metropolitan regions for HEVs in the US in 2013
Exhibit 16: Facts about European automobile industry
Exhibit 17: HEVs market in Europe 2014-2019 (units)
Exhibit 18: Government incentives to increase purchase of HEVs
Exhibit 19: Ford Motor: business segmentation by revenue 2014
Exhibit 20: Ford Motor: business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($ billion)
Exhibit 21: Ford Motor: geographical segmentation by revenue 2014
Exhibit 22: Honda Motor: business segmentation by revenue 2014
Exhibit 23: Honda Motor: business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($ billion)
Exhibit 24: Honda Motor: geographical segmentation by revenue 2014
Exhibit 25: Hyundai Motor: business segmentation by revenue 2013
Exhibit 26: Hyundai Motor: business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($ billion)
Exhibit 27: Hyundai Motor: geographical segmentation by revenue 2013
Exhibit 28: Toyota: business segmentation by revenue 2014
Exhibit 29: Toyota: business segmentation by revenue 2013 and 2014 ($ million)
Exhibit 30: Toyota: geographical segmentation by revenue 2014
Exhibit 31: Volkswagen: brand portfolio 2014
Exhibit 32: Volkswagen: business segmentation by revenue 2014
Exhibit 33: Volkswagen: global vehicle delivery 2013 and 2013 (thousand units)
Exhibit 34: Volkswagen: geographical segmentation by revenue 2014


営業時間:月曜〜金曜 9:30ー18:00
TEL:03-5545-9597 FAX:03-5545-9598 E-mail:ogura@udr-inc.com
世界の自動車市場の総合サイト:Autosurvey.JP
運営:株式会社ユーディーアール
Copyright (C) Universal Data Resources , Inc. All Rights Reserved.