Autosurvey.JP HOMEサイトマップお問い合わせFAQ
Autosurvey.JPは、世界の自動車市場の情報提供サイトです。(本サイトは株式会社ユーディーアール(旧ディーアールアイ)が運営しています。)
HOME 市場調査/コンサルティング 提携調査会社 調査レポート ニュース・海外重要トピックス 展示会/イベント リンク集 会社概要 English
市場調査レポートカテゴリ
カーエレクトロニクス
自動車
自動車部品
アフターマーケット
テレマティックス
燃料電池
その他(素材、燃料等)
二輪車市場
機関車・列車
充電設備
電気自動車
燃料電池車
ハイブリッド車
自動車保険
カーセキュリティ
電動バイク
M2M
ロジスティクス
特殊車両
自動車用ロボット
エネルギーハーベスティング
圧縮天然ガス車
コネクテッドカー
自動走行車
自動車技術
車載インフォテイメント
駐車場管理システム
オーディオ
自動車通信技術
 提供サービス
市場調査/
コンサルティング
提携調査会社
調査レポート一覧
ニュース/
海外重要トピックス一覧
展示会/イベント一覧
自動車産業リンク集
会社概要
お知らせ
お問い合わせ/ご注文
   
 
 
   
市場調査報告書
レポートカテゴリー
カーエレクトロニクス 自動車 自動車部品
アフターマーケット テレマティックス 燃料電池
その他(素材、燃料等) 二輪車市場 機関車・列車
充電設備
エネルギー自立型車両 2017-2037年:風力、太陽光、波
Energy Independent Vehicles, Land, Water, Air 2017-2037:Energy-autonomous, self-sufficient, electric land vehicles, boats
■商品番号 idteiv ■出版日 2017-01-30
■出版社 ID TechEx ■ページ数 164
■図表数 119 ■価格 GBP 3,425
■商品形態 電子媒体(1-5ユーザーライセンス)    
注:外貨表示の価格は購入申込日のTTSレートで換算し、消費税を加えたものが商品の購入価格になります。
レポート概要
米国調査会社アイディーテックイーエックス(IDTechEx)の調査レポート「エネルギー自立型車両 2017-2027年:風力、太陽光、波動などの車内調整により推進されるエネルギー自立、自給、陸上電気自動車、ボート、船、航空機」は、エネルギー自立型の電気自動車の市場を47のカテゴリーに区分して調査しています。陸上自動車、水上車両(ボートや船舶)、水中車両、空中車両(航空機など)のエネルギー自立型車両の計画の技術に注目し、課題や将来展望についても記載しています。

主な掲載内容  ※目次より抜粋
エネルギー自立型電動車両の新様式の重要性
エネルギー自立型電動車両のシステムとしての環境発電
パワートレインの超効率
超軽量化
次世代のエネルギー貯蔵
稼働しているエネルギー自立型電動車両
陸上車両の環境発電
海中のエネルギー自立型電動車両
水中のエネルギー自立型電動車両
空中のエネルギー自立型電動車両
固定翼のエネルギー自立型電動車両

目次

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY AND CONCLUSIONS
1.1. Definition and characteristics
1.1.1. Definition
1.1.2. Characteristics
1.2. Market overview
1.2.1. Largest value market by power
1.3. Maturity of market by application
1.4. Hype curve for energy harvesting applications
1.5. EH systems
1.6. Market forecast 2016-2026
1.6.1. The big picture
1.6.2. Forecasts by technology
1.6.3. Overall market for transducers
1.6.4. Market for power conditioning
1.7. Technology timeline 2016-2025
1.8. Detailed technology sector forecasts 2015-2025
1.8.1. Electrodynamic
1.8.2. Photovoltaic
1.8.3. Thermoelectrics
1.8.4. Territorial differences
1.9. End game with EVs: high power energy harvesting
1.9.1. Place in history
1.9.2. Types
1.9.3. Multi-mode harvesting already
1.10. Types of EIV
1.11. Chasing speed or other capability
1.12. Technologies
1.13. Multi-mode energy harvesting
1.13.2. Importance at high power
1.13.3. Importance at low power
1.13.4. Common on land: rave in EIVs
1.14. Market potential

2. INTRODUCTION
2.1. Energy harvesting comes center stage
2.1.1. Why electric vehicles?
2.1.2. EV powertrain evolution
2.2. Energy Harvesting Microwatts to Megawatts Off-Grid
2.3. High power energy harvesting in the big picture
2.4. Progression to energy independent vehicles
2.4.1. SolarWorld e-One Germany
2.4.2. Solar Flight Sunseeker Duo USA
2.5. Fully energy independent vehicles

3. HIGH POWER ENERGY HARVESTING TECHNOLOGY, MARKET AND FUTURE
3.1. HPEH Technology
3.2. Technologies compared
3.2.1. Parametric
3.2.2. System design: transducer, power conditioning, energy storage
3.3. Mature technologies
3.3.1. Wind turbines, rotary blade
3.3.2. Conventional photovoltaics
3.3.3. Regenerative braking
3.4. Photovoltaics in future
3.4.1. Ultralight solar cells designed to drive drones
3.5. Triboelectric vehicle tires
3.6. Off-grid wave harvesting
3.6.1. Introduction
3.6.2. CorPower Ocean Sweden
3.6.3. Levant Power USA
3.6.4. National Agency for New Energy Technologies (ENEA) Italy
3.7. HPEH in context: IRENA Roadmap to 27% Renewable
3.8. Electric vehicle end game: free non-stop road travel
3.9. Photovoltaics and combination PV: key EIV enabler
3.9.1. Flexible, conformal, transparent, UV, IR
3.9.2. Technological options
3.9.3. Principles of operation
3.9.4. Options for flexible PV
3.9.5. Many types of photovoltaics needed for harvesting
3.9.6. Spray on power for electric vehicles and more
3.9.7. Powerweave harvesting and storage e-fiber/ e-textile for boats and airships
3.9.8. University of Bolton combined piezo and photo fiber

4. ENERGY INDEPENDENT VEHICLES ON LAND
4.1. Case Western Reserve University USA cars
4.2. Dalian sightseeing car China
4.3. IFEVS microcar Italy
4.4. Immortus car Australia
4.5. NFH-H microbus China
4.6. Solar powered power chair in 2013
4.7. Solar racing cars worldwide
4.8. Venturi Eclectic car France
4.9. VineRobot Europe

5. ENERGY INDEPENDENT BOATS AND SHIPS
5.1. Loon pontoon boat Canada
5.2. MARS Shuttleworth motor yacht, UK
5.3. Milper REP-SAIL motor yacht, Turkey
5.4. Rensea MARINA motor yacht Europe
5.5. Seaswarm oil slick gathering robot, USA
5.6. SoelCat motor boat Netherlands
5.7. SolarLab tourist boats Germany
5.8. Sun 21 Solar Boat
5.9. Turanor Planet Solar Germany
5.10. Vaka Moana motor yacht Netherlands
5.11. Wave and sun powered sea gliders
5.11.1. Falmouth Scientific Inc. USA
5.11.2. Liquid Robotics USA
5.11.3. US Naval Undersea Warfare Center

6. ENERGY INDEPENDENT AIRCRAFT
6.1. Dirisolar airship France
6.2. ETHZ UAV Switzerland
6.3. ISIS airship USA
6.4. Lockheed Martin airship USA
6.5. NASA Helios USA
6.6. Northrop Grumman airship USA
6.7. Projet Sol'r Nepheleos France
6.8. Solar Flight USA
6.9. Solar Impulse Switzerland
6.10. Solar powered drone Politecnico Di Torino (Polytechnic University Of Turin
6.11. Solar Ship inflatable aircraft Canada
6.12. Sunrise Solar airship Turkey
6.13. Turtle Airships Spain


7. INTERVIEWS AND PRESENTATIONS 2015: EXAMPLES
7.1. Marine - various
7.2. Energy storage Japan
7.3. Spray on solar Netherlands
7.4. CargoTrike UK


営業時間:月曜〜金曜 9:30ー18:00
TEL:03-5545-9597 FAX:03-5545-9598 E-mail:ogura@udr-inc.com
世界の自動車市場の総合サイト:Autosurvey.JP
運営:株式会社ユーディーアール
Copyright (C) Universal Data Resources , Inc. All Rights Reserved.