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バイクとスクーターシェアリングのテレマティックス市場
The Bike and Scootersharing Telematics Market
■商品番号 bibikesct ■出版日 2018-12-10
■出版社 Berg Insight ■ページ数 120
■図表数 NA ■価格 EUR 1,500
■商品形態 電子媒体(1-5ユーザーライセンス)    
注:外貨表示の価格は購入申込日のTTSレートで換算し、消費税を加えたものが商品の購入価格になります。
レポート概要
スウェーデンの調査会社ベルグインサイト社(Berg Insight)の調査レポート「バイクとスクーターシェアリングのテレマティックス市場」は、世界のネット接続するマイクロモビリティ市場の最新情報を提供し、バイクとスクーターのシェアリング市場の発について論じている。ベルグインサイト社は、バイクシェアリングのスキームにおける車両数は、2017年末の2440万台から年平均成長率(CAGR)7%で成長して2023年には3690万台に達するだろうと予測している。シェアリングサービスに使用されるスクーターの数は、同時期にCAGR138%で成長して、2017年末の14400台から2023年には260万台に達すると予測している。駅前や場所を特定しないバイクやスクーターのシェアリングという概念など、すべてのセグメントについて概説している。マイクロモビリティの企業やベンダ、製品、市場の最新情報を提供している。
目次

CONTENTS

Executive Summary

1 Introduction to micromobility
1.1 Introduction
1.1.1 Passenger cars in use by region
1.1.2 New passenger car registration trends
1.1.3 Bicycle and scooter usage
1.1.4 Shared mobility services
1.2 Market trends
1.2.1 Peak car use and car ownership
1.2.2 The sharing economy
1.3 Overview of micromobility services
1.3.1 Bikesharing services
1.3.2 Scootersharing services
1.3.3 Operational models
1.4 Micromobility services worldwide
1.4.1 Micromobility in Europe
1.4.2 Micromobility in North America
1.4.3 Micromobility in Asia-Pacific
1.4.4 Overview of micromobility service providers
1.4.5 Business models
1.5 Micromobility telematics infrastructure
1.5.1 Vehicle segment
1.5.2 Tracking segment
1.5.3 Network segment
1.5.4 Service segment

2 Market forecasts and trends
2.1 Bikesharing market forecasts
2.1.1 Bikesharing in the EU28+EFTA
2.1.2 Bikesharing in North America
2.1.3 Bikesharing in Rest of World
2.1.4 Bikesharing technology vendor market shares
2.2 Scootersharing market forecasts
2.2.1 The global scootersharing market
2.2.2 Scootersharing service providers
2.3 Regulatory environment
2.4 Market trends and industry observations
2.4.1 Micromobility is becoming increasingly integrated with other mobility services
2.4.2 Micromobility and public transport ecosystems to converge
2.4.3 Cities will embrace various types of micromobility
2.4.4 Micromobility operators to develop and use more ruggedized vehicles
2.4.5 Micromobility becomes a popular means to reduce corporate mobility costs

3 Company profiles and strategies
3.1 Specialist bikesharing companies
3.1.1 Anywheel
3.1.2 Call a Bike by DB Connect
3.1.3 Clear Channel
3.1.4 CycleHop (HOPR)
3.1.5 Docomo Cycle
3.1.6 Donkey Republic
3.1.7 GoBee
3.1.8 Hellobike
3.1.9 JCDecaux (Cyclocity)
3.1.10 JUMP Bikes (Social Bicycles)
3.1.11 Lime
3.1.12 Mobike
3.1.13 Motivate
3.1.14 Nextbike
3.1.15 oBike
3.1.16 Ofo
3.1.17 VBikes
3.1.18 Yulu
3.1.19 Zagster
3.2 Specialist scootersharing companies
3.2.1 Bird
3.2.2 Blinkee.city
3.2.3 CityScoot
3.2.4 Coup
3.2.5 ECooltra
3.2.6 Emmy
3.2.7 Felyx
3.2.8 Muving
3.2.9 Poppy
3.2.10 Popscoot
3.2.11 Revel
3.2.12 Scoot Networks
3.2.13 Scooty
3.2.14 Skip
3.2.15 Spin
3.3 Technology vendors
3.3.1 8D Technologies
3.3.2 Bewegen Technologies
3.3.3 Conneqtech
3.3.4 Comodule
3.3.5 DropBike (Drop Mobility)
3.3.6 INVERS
3.3.7 Joyride Technologies
3.3.8 Mobilock
3.3.9 Omni
3.3.10 Omoove (Octo Telematics)
3.3.11 Sensefields
3.3.12 PBSC Urban Solutions
3.3.13 SharingOS
3.3.14 Sitael
3.3.15 Smoove
3.3.16 Vulog
3.3.17 Youon Bike Technologies

Glossary


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